Sunday 8 April 2012

✿SPM 2013✿


Hye guys, apa khabar semua?? mesti semua sihat kan.
alhamdulilah semua sihat.
Aku nak citer dekat korang pasal aku la.bukan pasal
korang pula kan.huhu.
orang yg tengah excited nak ambik exam SPM tahun depan la.(aku)
sekarang still muda g (perasan)
aku baru jew form4 tahun nie(2012),taon depan baru ambik SPM .
aku tak de la pandai macam korang semua.
aku ambik subjek :
·         Bahasa Melayu
·         Bahasa Inggeris
·         Mathematics
·         Pendidikan islam
·         Science
·         Ekonomi asas
·         Perdagangan
·         Sejarah
·         Pendidikan seni

okay tak subjek 2.okey la kan.aku bukan ny pandai sangat.
aku sedar ,aku tak macam korang semua
oleh sebab 2, aku nak korang semua doa kan kejayaan aku untuk
SPM 2013 tahun depan.supaya aku BERJAYA.amin3
Okey2 thank you semua sebab doa kan untuk aku.

Satu lagi.ada tak tips2 belajar sejarah macam mana??
.maklum la aku nie bukan ny minat sejarah pown. n asyik dok FAIL la gk.haha
(jangan dok ketawa sangat la dekat aku)
aku nak minta tips la sebab tahun aku sejarah kena lulus kan.
aku nak minta tips la ckit dekat korang.
maklum la sejarah tahun aku nanti kena lulus
kalau tak lulus tak dapat sijil pula kan.sedih3
siapa yang tahu 2 kongsi la.tak payah dok kedekut ilmu sangat.:D
kalau nak share subjek3 lain pown dipersilakan.
okey la.bubye <3<3







12 comments:

  1. gudluck utk SPM tahun depan ye.. :) buat yg terbaik..utk sejarah kena banyak bace buku..buat latihan..paling penting kena byk membaca..akak dulu sejarah dpt A1..so awk pun mesti boleh punye..kena bace n fahamkan..so insyaallah boleh buat yg terbaik..jgn bace buku last minit tau.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyallh nana akan cuba yg terbaik untuk SPM.
      thnx cik tetra.
      insyallh tak study last2 minit :D

      Delete
  2. Nana, Aqilah follow sini tau #89.
    Sudi-lah follow Aqilah balik :)

    GoodLuck adik. Jangan kecewakan harapan parents :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. okey.thnx sebab follow nana :D
      insyallh .nana tak kan kecewa kn hrapan parents.
      doa kn kejayaan nana okey :D

      Delete
  3. sejarah subjek yang menarik actually. tak perlu hafal banyak. first of all , kena fham dulu. then , bila fham , senang untuk kita ingt (: banyak kan mnjawab soalan-2.. best of luck for ur SPM. form 4 bkn masa untuk bersuka-ria. fokus supaya tak mnyesal kemudian hari.. u are so lucky sbb tak amek aliran sains. 1 more thing , jgn stres sgt studi tuu.. nanti effect plak :D

    ikhlas from ,
    SPM-leaver 2011

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak fham 2 yg susah,kn tak mnat sej.insyallh t nana try buat elok2 untk SPM.thnx ayafarhana:D

      Delete
  4. Actually, kalau nak diikutkan la Subjek Sejarah ni tak ada lah susah mana pun. Macam awak amik EA tu. Kena banyak faham facts kan? So, saranan jangan hadap buku Sejarah tu hanya untuk hafal. Fahamkan aje then try buat latihan banyak-2. Then, dari situ cuba aimed untuk next exam/test. :)) anyway, dulu Maya masa sekolah dulu sepanjang belajar Sejarah x pernah lulus, tapi lepas trial Maya try bangkit balik. Dan Alhamdulillah dapat result yang memuaskan :))

    Yang kuat bebel,
    SPM-leaver 2010

    ReplyDelete
    Replies
    1. ow.insyallh nanti nana try buat lthan yg bnyk n try fhm .btw thanx maya.doa kn kjyaan nana ye :D

      Delete
  5. ambil klsa ekonomi ea? good luck..

    ReplyDelete
    Replies
    1. msti la kne ambik kisah coz dh bljr 2 kn.insyallh :D

      Delete
  6. Good Luck ! Belajar dari sekarang tahu.. jgn macam akak..
    dah nak spm tahun nie.. prepare baru 30% aje..

    *doakan akak 9A+ yer* :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyallh,nana akan prepare lbh awl sblom SPM.
      insyallh akak nurrul akn capai ape yg akak nk.
      doakn untuk nana juga ye :D

      Delete

Pink Lollipop